110-sentralen

Trygghetsalarm

Kommunale og private trygghetsalarmer med tilknytning til 110-sentralen.

Vi tar i mot kommunale trygghetsalarmer for kommunene Ålesund, Sandøy, Giske, Tingvoll, Volda, Vanylven og Ørsta. Det er hjemmetjenesten som er varslingspunkt ved kommunale trygghetsalarmer.

Skjema:

Ved ENDRING av trygghetsalarm, vennligst bruk samme skjemaet som innmelding der du merker skjemaet med ENDRING og hvilke endringer som gjelder.

Skjemaet sendes til med alarmnummeret i emne-feltet:

  • Har du et eget program for e-post på maskinen din vil denne adressen stort sett fylles ut automatisk når du trykker på "send som epost"-knappen i dokumentet.
  • Bruker du epost på internett (som f.eks Yahoo eller Gmail), vil du bli bedt om å lagre skjemaet på datamaskinen din når du trykker på "send som epost"-knappen i dokumentet. Da må du selv laste det ferdig utfylte skjemaet i en epost og fylle ut rett adresse manuelt.For å bruke skjemaene bør du laste ned siste versjon av Adobe Reader

Ved private varsling på trygghetsalarmer skal det oppgis mobilnummer til kontaktpersonene. Dere må selv besørge innkjøp av alarm samt programmering og montering av denne.

Etter innsending av innmelding har vi 2 - 4 dagers behandlingstid. Det blir sendt mail med bekreftelse når alarmen er registrert. Alle alarmer skal testes før de settes i drift.